h1

Ara, community manager

24 Abril 2013

Passar tot el dia davant la pantalla fins que et queden els ulls vermells de buscar ofertes de feina i omplir formularis per a cada empresa o base de dades laboral; actualitzar currículums i perfils a les xarxes professionals,…. Era el necessari els primers dies de retorn a la subhasta professional. Aquest període també ha servit per copsar què és el que demanen les empreses i els negocis, i un dels elements més repetits és el de ‘community management’.

Així que abans de caure en el punt indesitjable del desànim i la impaciència, m’he decidit per invertir el que no tinc al Màster de Community ManagementInitec, que concloc el 8 de maig. Els estudis es complementen molt bé amb els coneixements i experiències com a relacions públiques i responsable de comunicació. Em proporciona les eines actuals d’un ofici en estat de renovació, per no dir de revolució.

La involucració del món dels negocis en les xarxes socials és sumament interessant i estimulant, alhora que és un repte per a la creativitat i la imaginació. Trobo interessant l’anàlisi de dades, que és la part més tècnica de la feina: la ‘jornada’ de ‘community manager’ es presenta com un cercle equilibrat entre la creativitat i la rutina: disseny d’estratègies, creació de continguts, anàlisi de la feina feta,..

Ho estic complementant amb dues lectures molt interessants. Community management para Dummies, de Pedro Rojas (Planeta) que complementa perfectament les classes amb consells; idees clares i concises; i trucs per a exercir l’ofici. L’altra lectura, més densa i tècnica, posa el principal accent en una de les qüestions principals d’aquesta feina: el seu rendiment. El retorno de la inversión en social media d’Olivier Blanchard (Anaya) és una guia enciclopèdica per a tothom que es vulgui dedicar a aquest ofici i no l’acabin prenent com “el que es passa el dia al facebook i dient coses pel twiiter”. Com diu Rojas, el CM dedica bona part de la seva activitat a justificar la partida de la seva feina a les empreses i/o clients. Per tant, analitzar i monitoritzar la feina és tan important com tota la tasca comunicativa.

Il·lustro l’entrada amb un record de la pausa de Setmana Santa, necessària per reposar una mica i, sobretot, oblidar-se de la gravetat de la situació.

Imatge

Vista del pla de Cabanes i Torreblanca amb la serra d’Irta al Fons

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: