h1

Tardor 2013 (1/3)

29 Desembre 2013

Norma número 1 del blogger: “actualitza sovint el bloc”. Si per aquí hi ha algun lector despistat haurà vist que he tingut una tardor muda en aquest modest lloc. No ha estat del tot així en quant a encàrrecs professionals. Ho comento en tres entrades successives:

1. Octubre: Iberzoo’13.

Imatge

L’organització de la fira del professional de l’animal de companyia m’ha encarregat per segona vegada consecutiva la comunicació d’aquest esdeveniment biennal. La tasca que es centra bàsicament en arribar a les empreses del sector, una experiència que et permet treballar amb mitjans específics, i amb eines adaptades a públics ja delimitats.  Tot es centra en les estratègies i les accions pensades per incentivar la participació a la fira: durant els mesos anteriors, estimular els possibles expositors, i quan s’acosta d’esdeveniment arribar als minoristes i, per tant, els visitants.

En aquesta ocasió hem donat el màxim relleu a la comunicació audiovisual. Per això hem centrat l’elaboració de continguts del canal de Youtube d’Iberzoo. Els protagonistes han estat els expositors, fet que els ha motivat mesos abans de la fira. Un dels objectius de l’organització és oferir un servei que vagi més enllà dels tres dies de fira, i per això també s’ha creat la plataforma de negocis Smartiberzoo, que permet mantenir el contacte i les ofertes de la fira. Tornant a la campanya de comunicació, a causa dels mitjans limitats de què disposàvem, hem optat per utilitzar l’editor audiovisual del propi Youtube, una eina recomanable per a retocs ràpids o bé quan el maquinari disponible no és l’adequat per gestionar material pesant. Personalment, ha estat una experiència tornar a l’edició audiovisual.

Les visites a diferents empreses han estat un altre estímul de la feina, ja que empren estratègies diferents per tenir la seva quota de mercat. Estem parlant d’un sector que, en no oferir solucions a les primeres necessitats vitals, està notant força la crisi. Però la majoria d’organitzacions troben sortides a través dels productes de valor afegit i de la internacionalització.

Els dies de la fira van ser intensos i igualment interessants. Malauradament vaig haver de compartir la feina amb una malaltia i no vaig poder arribar allà on podia, però va valdre molt la pena. En moments en què els encàrrecs escassegen, quan tens una oportunitat com aquesta no pots quedar-te a casa.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: